Projectmanager adoptie Microsoft 365

Nieuw

Functie omschrijving

De uitbraak van het COVID-19 virus zorgde er voor dat op korte termijn flexibele oplossingen gerealiseerd moesten worden om vanuit huis te kunnen werken. Vanuit de crisissituatie werd ervoor gezorgd dat de grootste groep medewerkers een veilige thuiswerkomgeving kreeg en dat we digitaal konden vergaderen met Microsoft Teams. Ook werden mobile devices verstrekt aan medewerkers. Sindsdien hebben we op deze manier enige ervaring opgedaan met meer eigentijds digitaal werken met Microsoft 365 maar nog zonder het gebruik te structureren of gebruik van andere functionaliteiten te stimuleren.
Het is tijd om het digitaal samenwerken met MS 365 verder vorm te geven.
Het adoptietraject van Microsoft 365 heeft als doel: medewerkers veilig tijd- en plaats onafhankelijk laten (samen) werken en altijd laten beschikken over actuele informatie en bestanden. Het adoptietraject ondersteunt de medewerkers in het leren werken met Microsoft 365, door het aanbieden van de juiste documentatie, training en ondersteuning.
De technische inrichting van MS 365 is in de basis gelegd door onze ICT partner RID Utrecht.
Gewenste resultaten van het project zijn ondersteunend aan onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk, verbindend:

Werkzaamheden

  • Project Startup en daaruit voortvloeiend Projectplan ( inclusief planning, capaciteit en geld)
  • Standaard inrichting in Teams
  • Communicatieplan
  • Nulmeting van de digi-vaardigheid van alle medewerkers om de opleidingsbehoefte te bepalen
  • Spelregels: praktische richtlijnen en afspraken over het duurzaam toegankelijk maken en houden van onze informatie
  • Overzichtelijke documentatie voor medewerkers ( FAQ, kennisbank)
  • Ingerichte gebruikersondersteuning
  • Medewerkers hebben een training ontvangen in het werken met MS Office 365 op basis van hun opleidingsbehoefte
  • Medewerkers weten hoe we effectief met elkaar samenwerken en kunnen werken met de standaard Office programma’s
  • Medewerkers weten hoe en waar informatie te zoeken en deze digitaal te delen (zaaksysteem, intranet, teams, e.a.)
  • Startnotitie Datamigratie en uitrangeren netwerkschijven

De opdrachtgever(s)

Bij de gemeente Baarn zijn ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.

Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met deze collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.

De organisatie is flink in beweging; loopbaan, mobiliteit, ontwikkeling en opleidingen zijn bij ons net zo belangrijk als de koffie, een goed gesprek met je leidinggevende en een goede werkomgeving. Wie bij ons werkt kan rekenen op steun van collega’s, een leidinggevende die faciliteert en een uitdagende werkomgeving. De focus van de gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, verbinden, duidelijk.

Functie eisen

  • Kandidaat is per 1 oktober 2022 beschikbaar;
  • Minimaal beschikbaar voor gemiddeld 16 uur per week;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectmanager met IT projecten en veranderopgaven (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in een projectmanagersrol voor meerdere IT gerelateerde projecten binnen de gemeentelijke overheid.
  • Aantoonbare werkervaring met digitale implementatie projecten (doormiddel van een voorbeeld in het cv)
  • Aantoonbare werkervaring met verandertrajecten binnen een kleine en of middelgrote gemeente of vergelijkbare organisatie
  • Aantoonbare kennis van MS 365 doormiddel van een training of cursus (

Competenties

Samenwerken, verbindend, zelfstandig, uitstekende communicatieve vaardigheden (zowel schriftelijk als mondeling) duidelijk, probleemoplossend vermogen, adviesvaardigheden, plannen & organiseren, creatief, energiek, open houding, organisatiesensitief.

Extra info

  • Duur 6 maanden
  • Optie tot verlenging 3 maal 6 maanden
  • Uren per week 16
  • Start 1 oktober 2022

Locatie

Baarn

Publicatiedatum

10.09.2022

Publicatie eindigt

14.09.2022

Contactpersoon

Sen

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!